ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی تخلف است

ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی تخلف است

بی بی سرور: دریافت پیامک های تبلیغاتی برای مشترکان هیچ هزینه ای ندارد و با غیر فعال سازی پیامک تبلیغاتی، پیامک محتوایی که مشترک عضو آنست مسدود نمی گردد.


به گزارش بی بی سرور به نقل از ایسنا، دریافت پیامک های تبلیغاتی معمولاً برای کاربران آزاردهنده است و بنابراین بیشتر کاربران به دنبال راهی برای غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی هستند. بعد از مسدود شدن سرشماره های پیامکی، شرکت ها به استفاده از شماره های شخصی برای ارسال پیامک روی آوردند و سازمان تنظیم مقررات هم سامانه #۸۰۰* را برای شناسایی و مسدودسازی این شماره ها راه اندازی نمود. در عین حال، همچنان برخی از پیامک های تبلیغاتی از جانب خود اپراتورهای همراه ارسال می شود که البته برای غیرفعال سازی این پیامک ها هم چاره وجود دارد.
کاربران در صورت مواجهه با پیامک هایی که مبادرت به ارسال پیامک های تبلیغاتی با شماره شخصی می کنند، می توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیمکارت های مزاحم را تسریع کنند. طبق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامک های مزاحم، تا کنون بیشتر از ۳۵۵ هزار خط شخصی به علت مزاحمت پیامکی قطع شده است.
در این راستا سید محمد امامی -مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- اظهار کرده است: برپایه مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک های تبلیغاتی از شماره های شخصی ممنوع بوده و رگولاتوری با استفاده از سامانه های هوشمندی که دارد این سیمکارت ها را شناسایی و می بندد.
وی اظهار داشت: در مورد پیامک های تبلیغاتی مشترکان باید توجه نمایند که دریافت پیامک های تبلیغاتی برای مشترکان هیچ هزینه ای ندارد و مجانی محاسبه می شوند. نکته دیگر آنکه با غیر فعال سازی پیامک تبلیغاتی، پیامک محتوایی که مشترک عضو آن است مسدود نمی گردد، چون که این دو نوع پیامک، سامانه های جداگانه ای دارند پس با غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی پیامک های محتوایی که مشترک خودش در آنها عضو شده است، مسدود نمی گردد.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره ارسال پیامک تبلیغاتی در بعضی ساعتهای نامتعارف، بیان نمود: اگر سرشماره های تبلیغاتی، در ساعات غیرمتعارف شبانه روز پیامک ارسال کنند، رگولاتوری با آنها برخورد می کند. اما گاهی شماره های شخصی تخلف کرده و پیامک تبلیغاتی ارسال می کنند، رگولاتوری برپایه قوانین و مقررات موجود نمی تواند بر زمان ارسال پیامک های شخصی نظارتی داشته باشد، اما با استفاده از سامانه های نظارتی که دارد و روال هایی که تعریف کرده است، سیمکارت های شخصی متخلف را شناسایی و آنها را می بندد.
طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، فعال سازی پیامک های تبلیغاتی برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه به صورت پیش فرض ممنوع بوده و اپراتورهای همراه زمانی که سیمکارت خویش را به فروش می رسانند باید دریافت پیامک های تبلیغاتی را برای مشترکان غیر فعال کرده باشند. مشترکان می توانند با شماره گیری کد دستوری #۸۰۰* از فعال یا غیرفعال بودن پیامک های تبلیغاتی روی شماره خود آگاه شده و یا با استفاده از نرم افزارهای "اپراتور من" پیامک های تبلیغاتی را برای شماره خود مدیریت کنند.
همینطور اگر مشترکی پس از غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی، باز هم پیامک تبلیغاتی جدیدی دریافت کرد، می تواند با رفتن به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵)، شکایت خویش را ثبت کند تا رگولاتوری شکایت را پیگیری و علل بروز چنین تخلفی را بررسی کند. با عنایت به گزارش های به دست آمده از سامانه ۱۹۵، تعداد شکایت های این بخش روند صعودی نداشته و تعداد آن بسیار ناچیز است که این نشان دهنده مدیریت پیامک های تبلیغاتی توسط مشترکان، اپراتورها و رگولاتوری است.
برای عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی در اپراتور همراه اول، مشترکان می توانند با یکی از روش های ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»، شماره گیری کد دستوری #۸۹۹۹*، تماس با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰، رفتن به سامانه همراه من (پرتال و اپلیکیشن) نسبت به قطع سرویس پیام تبلیغاتی خود اقدام نمایند.
البته همراه اول ذکر کرده که پیامک های اطلاع رسانی اپراتور و اطلاع رسانی سرویسهای پایه و باند پهن همراه اول، پیامک های تبلیغاتی محسوب نمی شوند، ازاین رو درصورت قطع سرویس پیام تبلیغاتی، مشترکین این نوع پیام ها را دریافت می کنند. همینطور برخی مشترکین به واسطه عضویت در باشگاهی خاص یا عرضه شماره خود به فروشگاه ها از این مبادی پیامک تبلیغاتی دریافت می کنند که در این خصوص هم اپراتور دخالتی ندارد.
ایرانسلی ها هم می توانید تصمیم بگیرید که مایل به دریافت کدام گروه پیامکی هستید و سپس برای دریافت یا عدم دریافت هر دسته از پیامک ها اقدام نمایند. این کار با رفتن به اپلیکیشن ایرانسل من و گزینه «مدیریت پیامک های تبلیغاتی، شماره گیری کد ‎۵۰۰۶#* و دریافت لیست کاملی از گروههای پیامکی و پیامک به ۵۰۰۶ و انتخاب کلیدواژه در ارتباط با دریافت هر دسته از پیامک ها، امکان پذیر است.
در اپراتور رایتل هم استفاده از نرم افزار رایتل من و رفتن به منوی "مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده"، شماره گیری کد دستوری #۸۰۰* یا کد دستوری #۱۹۵* و انتخاب قطع تبلیغات، شماره گیری کد #۳*۸۰۰* یا ارسال عدد ۳ به ۸۰۰، برای غیرفعال سازی و پیشگیری از دریافت پیامک های تبلیغاتی که از مراکز پیام مانند (۱۰۰۰۱۲۳۴۵ و ۳۰۰۰۰۱۲۳۴۵) و شماره های مشابه ارسال می شود، کاربرد دارد.




منبع:

1400/07/29
22:25:48
0.0 / 5
1074
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
BBServer بی بی سرور

bbserver.ir - مالکیت معنوی سایت بی بی سرور متعلق به مالکین آن می باشد