دلیل ماندن کارت های سوخت در پست چیست؟
بی بی سرور: طی چند روز گذشته خبری در خصوص باقی ماندن حجم زیادی از کارت های سوخت در شرکت ملی پست منتشر گردید که معاون فنی و تجاری شرکت ملی پست می گوید چند موضوع در این حوزه موثر بوده است و می توان به آدرس اشتباه و مسئله پرداخت اشاره نمود.
محمد احمدی- معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست- در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با علت باقی ماندن حجم زیادی از کارت های سوخت در شرکت پست، توضیح داد: ما در حوزه کارت سوخت چند مبحث داریم که نخستین آن اینست که از نظر فرآیندی یک الی دو ایراد وجود دارد؛ اول این که مشخصا خیلی از آدرس هایی که باید بر روی کارت سوخت نوشته شود، دارای ایراد هستند و عملا امکان توزیع درست مرسولات برای ما فراهم نمی شود.
وی اضافه کرد: دوستان سامانه هوشمند کارت سوخت هم به این مورد آگاه هستند که چند دلیل دارد؛ یکی از علل اینست که مرسولات بر مبنای ارتباطات وب سرویسی با پست دیتای آنها از بانک اطلاعاتی و کد استاندارد پست گرفته نمی گردد، این مورد اگر که در فرایند سایر مرسولات صورت گیرد، بخش عمده ای از خطاهای اصلاح نشانی خود به خود حل میشود. ازاین رو برخی از مرسولات به علت عدم ارتباط وب سرویسی دارای نشانی اشتباه هستند.
احمدی اظهار داشت: این اتفاق به علت این که کارت سوخت به علت وجود برخی مشکلات، تولید متوازنی در طول سال ندارد، ازاین رو درخواست و سفارشها هم اکنون گرفته میشود و بعد دو الی سه ماه متوقف می شود و سپس حجم زیادی از درخواستها را تولید می کنند. سال قبل حدودا از ماه شهریور به بعد تا نزدیک دی ماه، پست عدد پایینی کارت سوخت را تحویل گرفت. در بعضی ماه ها میزانش کم بوده اما به صورت مثال در ماه های بهمن و اسفند این اعداد به ۷۰۰ هزار تا مرسوله هم می رسید؛ ازاین رو این بحث، دو تا ایراد بوجود می آورد.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در ادامه سخنانش تشریح کرد: اولا چون برخی از نشانی ها ایراد دارند، یک دفعه حجم تعداد مرسولات دارای نشانی اشکال دار در سیستم ما افزوده می شود و نکته دوم هم اینست که چون بین زمان درخواست و تولید و تحویل کارت ها به پست فاصله ایجاد می شود؛ در این میان برخی از صاحبان کارت ها نقل مکان می کنند، در نتیجه نشانی ها تغییر پیدا می کند.
او اضافه کرد: عمده دلیل افزایش حجم مرسولات در باجه های معطله همین دو نکته است. اما چیزی که بیشتر حائز اهمیت می باشد اینست که چند چالش دیگر هم افزوده شد که میتوان به افزایش قیمت کارت سوخت اشاره نمود. مبلغی که بابت کارت سوخت دریافت می شد، ۱۰ هزار تومان بود که بر مبنای مصوبه ای که اواخر سال قبل اتفاق افتاد، ۱۰۰ هزار تومان شد، ازاین رو یکی از مسائلی که ما با آن رو به رو شدیم، همین مبحث بود چونکه چالش مردم بعنوان مصرف کننده در رویارویی با همکاران ما بود.
وی خاطرنشان کرد: ما بنابراین جلسات مستمری را با مجموعه پروژه کارت هوشمند سوخت و متولیان دیگر داشتیم که این مورد سبب افزایش حجم مرسولات در باجه های معطله می شود و باید راهکارهای اجرایی و عملیاتی پیشبینی شود که البته چاره هایی پیشبینی شد که میتوان به مبحث اصلاح فرایند ثبت نشانی از مبدا اشاره نمود.
او افزود: در واقع سامانه های ما ابتدا وقتی که خودرو های نو شماره در حال صادر شدن کارت سوختشان از مبدا هستند یا کسانی که به دنبال ثبت نام کارت سوخت المثنی هستند، پیش از این که نشانی برپایه اظهارات فرد گرفته شود، باید از روی پایگاه اطلاع رسانی پست نشانی ها اصلاح شوند یا حتی در مواردی که خود اظهاری وجود دارد، از سرویس هویت سنجی مکانی شرکت ملی پست استفاده گردد تا ما مطمئنا بدانیم که مصرف کنندگان در نشانی که اظهار می کنند حضور دارند.
احمدی با اشاره به اینکه درخواست دوم این بود که هویت سنجی مکانی و نشانی صحیح افراد صورت گیرد، افزود: مبحث دیگر هم پرداخت است که فرایند توزیع کارت سوخت را به یک چالش تبدیل نموده است یا حتی زمانیکه به باجه های معطله رجوع می کنند، به علت همین مبحث پرداخت زمان بیشتری طول می کشد ازاین رو صف ایجاد می شود و درنهایت نارضایتی آن دامن پست را میگیرد.
او اضافه کرد: خواهشمان اینست که این مبلغ به صورت پیش دریافت باشد که چالش مشابه کمتری برای ما داشته باشد همینطور درخواست کردیم با عنایت به این که ما دسترسی به شماره صاحبان مرسولات نداریم لطفا به گیرندگان پیامی در خصوص این که کارت سوخت در دفاتر مانده و جهت دریافت آن اقدام نمایند، ارسال شود.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در انتها اظهار داشت: این اتفاق هم باید از جانب سامانه هوشمند کارت سوخت یا سایر دستگاههای متولی مدیریت شود.
منبع: بی بی سرور
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب