کشتی هایی که ۱۰ سال بدون سوخت گیری کار می کنند
بی بی سرور: راه اندازی ناوگانی از کشتی های هسته ای قدرتمندی که 10 سال بدون سوخت گیری کار می کنند توسط کشورهای بریتانیا، ایالات متحده و استرالیا برنامه ریزی شده است.
به گزارش بی بی سرور به نقل از ایسنا، شرکت «Deployable Energy» مستقر در هیوستون آمریکا و گروه طراحی کشتی سی ترنسپرت(Seatransport)، همکاری خودرا با شرکت لوید رجیستر(Lloyd's Register) برای توسعه تولید انرژی هسته ای برای کشتیرانی و کاربردهای بیشتر اعلام نموده اند.
این طرح جهت استفاده از فناوری راکتور میکرو ماژولار(MMR) برای کشتی ها است. این شرکتها درحال برنامه ریزی برای توسعه یک کشتی نجات به طول ۷۳ متر هستند که دارای ۲ تا ۵ MMR با ظرفیت یک مگاوات خواهد بود.
استفاده از انرژی هسته ای برای پیشرانه به این معنا است که کشتی می تواند تا ۱۰ سال بدون نیاز به سوخت گیری کار کند. این یعنی می تواند برای مدت طولانی برای ماموریت های نجات در دریا بماند و به مناطق لطمه دیده کمک نماید.
علاوه بر این، در صورت نیاز می تواند در زمانی که در بندر لنگر انداخته است، انرژی را به شبکه ساحلی مناطق لطمه دیده برساند.
شرکت «لوید رجیستر» در حوزه نوآوری های دریایی و هسته ای تخصص دارد و طبق بیانیه مطبوعاتی آن، این برنامه را برای اطمینان از کیفیت، پروتکل ها و جنبه های ایمنی هدایت می کند.
این مفهوم در جلسه اخیر کمیته مشورتی استرالیا ارائه شد و قرارداد را با طرفین استرالیایی به امضا رساندند.
کلادن شارپ پاتل(Claudene Sharp-Patel)، مدیر فنی جهانی «لوید رجیستر» می گوید: در صورتیکه فناوری هسته ای به سوی کاربردهای دریایی پیشرفت می کند، شرکت ما بطور منحصر به فردی در جایگاه کمک به توسعه این ابتکارات قرار گرفته است. ما تاریخ گسترده خودرا در ایمنی دریایی و هسته ای به رخ می کشیم و پایه ای قوی برای حمل و نقل با انرژی هسته ای ایمن، قابل اطمینان و مقیاس پذیر فراهم می نماییم.
وی ادامه داد: تجربه گسترده ما با راکتورهای کوچک ماژولار در بخش دفاعی، تعهد ما را به ایمنی و نوآوری بیشتر نشان میدهد.
شرکت «Deployable Energy» به عنوان قسمتی از این توافق، باتری هسته ای یک مگاواتی یونیتی خودرا در اختیار قرار می دهد که بگفته این شرکت می تواند در یک کانتینر ۲۰ فوتی جا شود.
بگفته این شرکت آمریکایی، باتری هسته ای یونیتی می تواند از نظر قیمت و عملکرد، موتور دیزلی را شکست دهد.
این شرکت می گوید که باتری درحال توسعه توسط آنها می تواند در تنظیمات مختلفی مانند تامین انرژی مراکز داده، عملیات های دریایی، دفاع و سایر سناریوها استفاده گردد.
شرکت «Seatransport» مستقر در استرالیا نیز طراحی این کشتی را ارائه می دهد که شامل همه چیز از مفهوم اولیه گرفته تا طرح های ساختاری پیشرفته، تأییدیه های طبقه بندی و جزییات تولید می شود.
این شرکت استرالیایی می گوید که بالاتر از ۴۰ سال است که خدمات تخصصی طراحی و مشاوره دریایی را در سرتاسر جهان ارائه می کند و در طراحی کشتی های تجاری، همچون کشتی های باری و قایق ها متخصص است.
شرکت «لوید رجیستر» گزارشی منتشر نمود که در آن اصرار کرد چطور میتوان از انرژی هسته ای برای تحقق حمل و نقل بدون آلاینده استفاده کرد. این گزارش پیشنهاد می دهد که این کار نه فقط برد و مدت عملیات کشتی ها را بیشتر می کند، بلکه چرخه عمر آنها را نیز می افزاید.
این شرکت مستقر در بریتانیا در اوایل ماه جاری اظهار داشت که از خدمات هوش مصنوعی «آژور» شرکت مایکروسافت برای بهبود پروسه نظارتی فناوری هسته ای استفاده خواهدنمود.
این شرکت سپس اظهار داشت که یکی از نخستین سازمان های دریایی خواهد بود که از هوش مصنوعی مولد برای پر کردن شکاف بین کاربردهای زمینی و دریایی برای فناوری هسته ای بهره می گیرد.
منبع: bbserver.ir
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب